Punkt Informacyjno – Konsultacyjny (PIK) – nieodpłatne porady dla mieszkańców w zakresie uzależnień, przeciwdziałania przemocy oraz HIV/AIDS.

KOMUNIKAT

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego koronawirusem Punkt Informacyjno – Konsultacyjny
zawiesza obsługę bezpośrednią. Uruchomiona została obsługa telefoniczna i online.

TELEFONICZNA POMOC PRAWNA

Porady prawne udzielane są w zakresie prawa rodzinnego, lokalowego, zabezpieczenia społecznego.
Prawnicy dyżurują pod telefonem w następujących godzinach:

Telefon: 22 443 57 60

Wtorek  8:00 – 10:00

Środa 8:00 – 11:00

Czwartek  9:00 – 11:00

Piątek 8:00 – 10:00

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny prowadzi działalność skierowaną do mieszkańców m.st. Warszawy, a w szczególności do osób:

1) będących w kryzysie

2) uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających, w tym do osób niepełnosprawnych

3) członków rodzin osób uzależnionych

4) doświadczających przemocy

5) stosujących przemoc

Do zadań Punktu należy w szczególności:

1) wstępna diagnoza i ocena sytuacji rodzinnej

2) udzielanie konsultacji i porad psychologicznych, prawnych, socjalnych oraz porad z zakresu profilaktyki HIV/AIDS

3) kierowanie do specjalistycznych placówek

4) inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej

5) prowadzenie w środowisku działań edukacyjno-informacyjnych

6) udostępnianie materiałów edukacyjnych i informacyjnych

7) stałe aktualizowanie bazy danych o wszelkich formach pomocy

8) prowadzenie informacji telefonicznej

Punkt Informacyjno–Konsultacyjny w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Wola

ul. Żelazna 99, pokój 301 tel. 22 443 57 60
e-mail: pik.wola@um.warszawa.pl

Na porady i konsultacje obowiązują zapisy codziennie w godzinach 8.00–16.00:
– osobiście w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Wola: ul. Żelazna 99, pokój 301;
– telefonicznie: 22 443 57 60.

w Punkcie można skorzystać z:
– porady prawnej w zakresie prawa rodzinnego, lokalowego, zabezpieczenia społecznego;
– konsultacji u psychologa specjalisty ds. przemocy w rodzinie i/lub specjalisty terapii uzależnień.

PIK na Woli oferuje pomoc –  w tym on-line – w języku migowym dla osób niesłyszących i słabosłyszących z problemami alkoholowymi.
Umożliwiamy bezpłatną pomoc psychologiczną w rozwiązywaniu problemów alkoholowych dla osób niesłyszących i słabosłyszących w języku migowym (PJM lub SJM), osobiście w siedzibie PIK–u lub on-line (SKYPE).

Oferta pomocy osobom niesłyszącym i słabosłyszącym z problemem alkoholowym oraz ich bliskim jest realizowana i finansowana w ramach współpracy Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.

Data opublikowania: 22 czerwca 2018

Kategorie:

Inne aktualności

Przedłużenie rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych (ogólnodostępnych i integracyjnych) w szkołach podstawowych

Rodzice, którzy nie zarejestrowali wniosków w systemie i nie przesłali ich do przedszkola/szkoły pierwszego wyboru będą mogli to zrobić w terminie do 23 kwietnia br. Możliwość rejestracji wniosków w systemie rekrutacyjnym zostanie ponownie uruchomiona 30 marca br. o godz. 13.00. Do 23 kwietnia br. przedłużono...

Więcej

Uwaga! Ważna informacja w sprawie płatności podatku od nieruchomości

W obliczu stanu epidemii, Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy, zdecydował o wstrzymaniu wysyłki decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na...

Uproszczenie zapisów na dyżury wakacyjne w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach.

W obecnej sytuacji epidemiologicznej zmianie uległy zasady obowiązujące przy zapisach dzieci na dyżury wakacyjne w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w...