Punkt Informacyjno – Konsultacyjny (PIK) – nieodpłatne porady dla mieszkańców w zakresie uzależnień, przeciwdziałania przemocy oraz HIV/AIDS.

KOMUNIKAT

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego koronawirusem Punkt Informacyjno – Konsultacyjny
zawiesza obsługę bezpośrednią. Uruchomiona została obsługa telefoniczna i online.

TELEFONICZNA POMOC PRAWNA

Porady prawne udzielane są w zakresie prawa rodzinnego, lokalowego, zabezpieczenia społecznego.
Prawnicy dyżurują pod telefonem w następujących godzinach:

Telefon: 22 443 57 60

Wtorek  9:00 – 12:00

Środa 8:00 – 11:00

Czwartek  9:00 – 11:00

Piątek 9:00 – 12:00

TELEFONICZNE PORADY PSYCHOLOGÓW 

Telefon: 22 443 57 60

Poniedziałek 8:00 – 13:00

Środa 13:00 – 16:00

Czwartek 11:00 – 15:00

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny prowadzi działalność skierowaną do mieszkańców m.st. Warszawy, a w szczególności do osób:

1) będących w kryzysie

2) uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających, w tym do osób niepełnosprawnych

3) członków rodzin osób uzależnionych

4) doświadczających przemocy

5) stosujących przemoc

Do zadań Punktu należy w szczególności:

1) wstępna diagnoza i ocena sytuacji rodzinnej

2) udzielanie konsultacji i porad psychologicznych, prawnych, socjalnych oraz porad z zakresu profilaktyki HIV/AIDS

3) kierowanie do specjalistycznych placówek

4) inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej

5) prowadzenie w środowisku działań edukacyjno-informacyjnych

6) udostępnianie materiałów edukacyjnych i informacyjnych

7) stałe aktualizowanie bazy danych o wszelkich formach pomocy

8) prowadzenie informacji telefonicznej

Punkt Informacyjno–Konsultacyjny w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Wola

ul. Żelazna 99, pokój 301 tel. 22 443 57 60
e-mail: pik.wola@um.warszawa.pl

Na porady i konsultacje obowiązują zapisy codziennie w godzinach 8.00–16.00:
– osobiście w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Wola: ul. Żelazna 99, pokój 301;
– telefonicznie: 22 443 57 60.

w Punkcie można skorzystać z:
– porady prawnej w zakresie prawa rodzinnego, lokalowego, zabezpieczenia społecznego;
– konsultacji u psychologa specjalisty ds. przemocy w rodzinie i/lub specjalisty terapii uzależnień.

PIK na Woli oferuje pomoc –  w tym on-line – w języku migowym dla osób niesłyszących i słabosłyszących z problemami alkoholowymi.
Umożliwiamy bezpłatną pomoc psychologiczną w rozwiązywaniu problemów alkoholowych dla osób niesłyszących i słabosłyszących w języku migowym (PJM lub SJM), osobiście w siedzibie PIK–u lub on-line (SKYPE).

Oferta pomocy osobom niesłyszącym i słabosłyszącym z problemem alkoholowym oraz ich bliskim jest realizowana i finansowana w ramach współpracy Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.

Data opublikowania: 22 czerwca 2018

Kategorie:

Inne aktualności

Grafika na temat szczepień

RUSZYŁY BEZPŁANE SZCZEPIENIA PRZECIW COVID-19 DLA SENIORÓW.

Od dnia 22 stycznia osoby po 70 roku życia mogą się rejestrować na bezpłatne szczepienie przeciw COVID-19. Od 15 stycznia trwa rekrutacja dla osób po 80 roku życia. Szczepienia, dla obu grup wiekowych po dokonaniu rejestracji, ruszą 25 stycznia.   JAK ZAPISAĆ SIĘ NA...

Więcej
Miniatura 71376

Psychologiczne Centrum Wsparcia

Szanowni Państwo, W m.st. Warszawa w marcu 2020 r. uruchomiono Psychologiczne Centrum Wsparcia, którego zadaniem jest pomoc uczniom, rodzicom i...

Nagroda Literacka m. st. Warszawy 14. edycja

Nagroda literacka m.st. Warszawy – zgłoszenia do końca stycznia

Do 31 stycznia br. można jeszcze wysyłać zgłoszenia książek do Nagrody Literackiej m.st. Warszawy za 2020 r. Do tej pory...